Jag är en gift 35-årig 4-barnsmamma och vill genom denna blogg dela med mig av min senaste graviditet och hur sjuk jag blev och vad det har inneburit för mig och min familj och hur den förändrade mitt/vårt liv....
Är inte alls ute efter att ni ska tycka synd om mig, jag vill bara dela med mig av en svår tid i mitt liv... och att uttrycket "Lev idag" stämmer väldigt bra!


torsdag 11 april 2013

Resa

Vi hade bokat en resa till Gran Canaria innan jag blev sjuk o vi skulle åka den 21 mars..
Nu var det ju väldigt osäkert om vi skulle kunna åka, vi pratade med läkare flera gånger och det såg ut som jag inte skulle få åka, vi hade ju avsbetällningsskydd så det var ju ingen fara så... men som jag skrivit tidigare så hade jag en väldig dödsångest och ville göra så mycket som möjligt med barnen innan....
Jag kunde ju inte göra så mycket fysiskt, jag kunde fortfarande inte gå särkilt långt, hostan höll i sig och andningen var svår, kroppen var ganska "slut" med andra ord! MEN jag ville åka!!

Bara några veckor innan vi skulle åka så fick vi beskedet att jag ändå skulle få åka, med order om dubbla sprutor innan vi skulle flyga, fick också intyg med mig att jag måste ha sprutorna i handbagaget ifall nåt skulle hända.
Yes, tänkte jag... :)
Det började dock inte så bra, det var nåt fel på planet när vi skulle lyfta så vi fick gå av planet igen, usch så tråkigt det kändes, men det blev värre, det slutade med att dom fick flyga upp ett plan från Madrid.
Det skulle ju då ta ett tag och eftersom vi skulle flyga från Dala Airport och har bara 10 minuter hem därifrån så åkte vi hem och skulle tillbaka för incheckningen igen kl. 24.00.
Jag fick ju då lite problem eftersom jag hade tagit mina dubbla sprutor innan vi gick på planet första gången och visste nu inte hur jag skulle göra till natten.
Jag försökte få tag på en läkare men avdelningen i Falun hade ju stängt för dagen. Jag ringde Barbro som är barnmorska och hon sa, ring förlossningen, det är ju alltid öppet.
Fick tag på en barnmorska där som letade reda på en läkare åt mig och fick svaret att jag måste ta 1 till spruta innan flyget.
Vi kom iväg 03.00 på natten och var framme där vid 10.00, barnen var jätte duktiga trots den långa förseningen!

Vi åkte till Bahia Feliz, ett Bamsehotell med All Inclusive, vi skulle bara vara på hotellet o sola o bada.
Vi var inte ifrån hotellområdet på hela veckan, det var skönt eftersom jag inte var särskilt kry och samtidigt fick barnen leka, bada o träffa Bamse och se roliga föreställningar på kvällen. Det kändes skönt o se dom ha så roligt utan att jag behövde anstränga mig särskilt mycket!
Vi hade en underbar vecka! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar