Jag är en gift 35-årig 4-barnsmamma och vill genom denna blogg dela med mig av min senaste graviditet och hur sjuk jag blev och vad det har inneburit för mig och min familj och hur den förändrade mitt/vårt liv....
Är inte alls ute efter att ni ska tycka synd om mig, jag vill bara dela med mig av en svår tid i mitt liv... och att uttrycket "Lev idag" stämmer väldigt bra!


tisdag 9 april 2013

Tidning

Kommer ihåg att jag i januari eller februari (nästan på en gång efter jag har blivit utskriven) läser i tidningen om en tjej som blivit hemskickad från akuten i Falun för samma "problem" som jag blev hemskickad för, hon hade dock inte samma "tur" som jag, hon överlevde inte... Väldigt tragiskt!
Den tjejen var också gravid och det visade sig att hon också hade proppar i lungorna.

Känner mig väldigt tacksam för den väldigt bra vården jag fått efter dessa gånger som jag blev hemskickad, det var ju faktiskt bara tur att jag överlevde. Men vården efter har varit väldigt bra och underbar personal har tagit hand om mig.
De gånger som läkarna missat vad som egentligen var fel är anmält till socialstyrelsen men jag väntar fortfarande på besked därifrån, de är inte snabba... ;)
Läkarna har skirivt flera gånger att de inte tycker att dom har gjort något fel.... väldigt konstigt!
Jag hade ju tex inte några brutna revben när de skickade hem mig med smärtstillande och diagnosen brutna revben.

Det har nu blivit slutet på februari och jag har ju träffat kurator ett par gånger, men dessa gånger har jag haft ganska svårt att prata, jag bara hostar när jag försöker prata och det blir ju värre när jag försökt ta mig från bilen till avdelningen..
Men jag känner att jag faktiskt inte mår så dåligt psykist över det som hänt, men däremot börjar jag må vädigt dåligt när jag tänker på det kommande kejsarsnittet, börjar bli väldigt rädd pga den höga dos blodförtunnande jag får. Läkarna säger att de kommer ha hög beredskap och att allt kommer gå bra. MEN det "hör" jag inte riktigt....
Jag börjar sakta planera min egen död....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar